Aquest tema és molt complicat i per tant controvertir ja que per una banda, trobem els aspectes positius de l'ús de l'ordinador i les xarxes socials i per tant es converteix en un arma de doble tall. Des de la nostra perspectiva en els aspectes positius cal destacar que els beneficis són grans perquè tothom tenim la informació a l'abast.
Per altra banda, observem que els aspectes negatius són molt més. En primer lloc, pensem que l'aspecte de formació dels docents hauria de ser completa amb respecte de les noves tecnologies, on s'hauria d'invertir més en la part formativa del professorat i com a conseqüència també en infraestructures tecnològiques, ja que si sorgeixen problemes de l'àrea de manteniment com hardware o software el professor deuria d'estar preparat per aquestes circumstàncies i acabarien donant materials físics per a poder treballar, com poden ser fotocòpies (cosa que pensem que és un de les tants aspectes negatius que contribueixen al deteriorament del medi ambient...)
Cal destacar que amb l¡ordinador fomentem la recerca d'informació ràpida i de vegades amb errades, i per tant s'utilitza menys els llibres i enciclopèdies la qual cosa afecta el nivell de la comprensió lectora dels xiquets.
Altre aspecte negatiu seria que els xiquets confonen "ordinador" amb "espai de joc" en lloc de focalitzar el treball, de vegades els pares poden culpabilitzar als mestres del baix nivell acadèmic dels seus fills sense adonar-se que ells comparteixen la mateixa o més responsabilitat en la educació i tasques dels xiquets.
En conclusió, pensem que l'ordinador potser no sigui una eina primordial dins de l'aula per poder aprendre els continguts bàsics de l'educació, però sí que ho serà a l'hora de contextualitzar en un marc dins de l'era de la tecnologia.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada